HOME HEALTH
Gezondheid is geen lachertje. Het wordt big business, ook op het gebied van lifestyle. Hamish Bruin, manager van één van de meest luxueuze interieurontwerpbureaus uit Londen, voorspelt dat een goede gezondheid dé nieuwe vorm van luxe zal worden. "Ooit werden een gevulde bankrekening, een chique auto en een duur horloge beschouwd als het toppunt van rijkdom. Dat wordt nu gezondheid”, zei hij. Onze interieurs worden ingericht om zo gezond mogelijk te leven, werken en slapen. Welzijn overstijgt de sauna en de whirlpool. In plaats daarvan, komen er sensoren, filters en slimme toepassingen die ons volgen en suggesties geven over hoe we onze levensstijl kunnen verbeteren. Een gezond lichaam kan alleen gedijen rond een gezonde geest. En die geest zal de komende jaren veel aandacht krijgen. Mentale gezondheid is lang taboe geweest en dat is nu aan het veranderen. Psychische problemen zijn bespreekbaarder. Rust vinden wordt een prioritair doel voor meer en meer lifestyle-merken.
‘HALO’ Verlichting
In ruimtes waar weinig of geen zonlicht binnenkomt, zien we de halovorm opduiken. Sabine Marcelis lanceerde onlangs een haloverlichting in de Art collectie van Ikea. Sebastian Hepting ontwierp voor Ingo Maurer de Moodmoon: subtiele ronde verlichting achter Japans papier. Beiden verwijzen naar de kalmerende werking van de maan en de zon. De Halo-vorm bootst de vorm van de maan na wanneer deze voor de zon verschijnt.
Linkse foto: Inter IKEA Systems – Rechtse foto: Ingo Maurer GmbH
Akoestische materialen
Thuis genieten van de nodige rust vraagt vaak om een grote diversiteit aan akoestische schermen. Vilt speelt hierin een belangrijke rol. Het is een materiaal met een grote geluidsabsorberende waarde en is bijzonder aangenaam om aan te raken. Het wordt gemaakt uit gerecycleerde PET-flessen of andere kunststoffen.
Tsz Yan Ng, Wes McGee & Asa Peller
Oorspronkelijke tekst: Francqcolors.be